کد مطلب:276993 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:121

رهبر نهضت کیست؟
ما قبلا در بخشهای پیشین این كتاب مطالبی را كه بطور مستقیم و یا غیر مستقیم كه با هدف اصلی مان كه همانا ارزیابی روایت مربوط به قیام «ایرانیان» و انقلاب اسلامی آنان در سرزمین شرق و ایران اسلامی بود برای خوانندگان عزیز بازگو نمودیم و در طی چند بخش حوادث و وقایعی را كه مشخصات قیام و انقلاب سرنوشت ساز مردم مسلمان ایران را نشان می داد از چندین مدرك معتبر و منبع موثق حدیث استخراج نموده و در دسترس خوانندگان محترم قرار دادیم.

اینك موقع آن رسیده است كه موقعیت خانوادگی و سلسله ی نسبی و هویت سیاسی و اجتماعی «رهبر» و قائد بزرگ این نهضت عظیم و كم نظیر را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و به شرح و بسط اخبار و احادیث مربوط به وی، و چگونگی ماجرای قیام و انقلاب آن ودیعه ی الهی بپردازیم، تا بدینوسیله از طریق پیشگوئیهای پیشوایان دین مبین اسلام هدایت كننده ی این انقلاب پرثمر را شناخته و با شخصیت واقعی و قدرت سیاسی و خصوصیات روحی و فكری و اخلاقی، و حدود جغرافیایی منطقه ی قیام و همچنین نام و نسب آن مرد عظیم انقلابی آشنا شده و راه تشخیص حقیقت، و اصالت ماهیت قیام «ایرانیان» از نظر اهل بیت علیهم السلام، برایمان سهلتر و آسان تر گردد.

نخستین مطلبی كه در اینجا برای شناخت واقعی «رهبر نهضت» و ماهیت قیام مردم مسلمان ایران و نقش رهبری نهضت در دوران قیام و پس از آن لازم است بدانیم، این است كه:

اولا- باید بدانیم رهبر این نهضت كیست؟ و هدفش از انقلاب چیست؟ و حدود جغرافیایی منطقه ی قیام او در ایران كدام نقطه و سرزمین است؟

و ثانیا: باید ببینیم آیا در اخبار و روایاتی كه از پیغمبر گرامی اسلام و خاندان پاك و



[ صفحه 392]



مطهر آن حضرت روایت شده است، از نام و نشان چنین شخصیت گرانقدر و پرمایه ای كه بتواند مردم مسلمان ایران را علیه ظلم و ستم شورانده و آنها را بر ضد هیئت حاكمه ی وقت به عصیان و نافرمانی علیه بیدادگریها و ستمهای اجتماعی وادار ساخته و بسوی یك انقلا همه جانبه ی اسلامی سوق دهد، و تا آخر، نهضت اسلامی مردم محروم و مستضعف این نقطه حساس جهان را بثمر برساند سخنی بمیان آمده است یا خیر؟